Veelgestelde vragen

Natuurlijk hebben we aanvullende informatie c.q. veel voorkomende vragen. Die hebben we zo goed mogelijk proberen te rangschikken. Staat jouw vraag er niet bij? Laat ons dat even weten op het algemene emailadres: info@oudedeurencup.nl.

 

Veelgestelde vragen

Clinics SUP en Optimist

  • Hoe oud moet je zijn voor een Clinic SUP?

    De clinics SUP worden georganiseerd voor volwassenen en kinderen. Deelnemers dienen in het bezit te zijn van een zwemdiploma. Minimum leeftijd om mee te kunnen doen is circa 8 jaar.

  • Ik wil graag meedoen aan de Clinic Suppen. Hoe geef ik mij op?

    Wanneer je graag wilt meedoen met een Clinic SUP by Mistral dan ga je naar onze webshop en je selecteert het gratis artikel “Deelname SUP Clinic by Mistral”. Vervolgens kies je uit de vermelde mogelijkheden een gewenst tijdstip. Vervolgens voeg het artikel toe aan de “Winkelmand” en doorloop je het digitale aankoopproces.

    Je krijg per email een bevestiging met een QR code. Deze email en/of QR code neem je mee op zondag 1 september 2019 en meld je je iets voor het afgesproken tijdstip op het grasveld bij de Stand van Mistral Sup en Paddle & Surf. Mocht je het niet kunnen vinden vraag dan s.v.p. iemand van de organisatie. Wij wijzen je graag de weg.

    Meedoen aan de Clinic SUP by Mistral geschiedt op eigen risico en je moet in het bezit zijn van een zwemdiploma.

  • Wat moet ik meenemen voor Clinic SUP?

    Wanneer je je hebt aangemeld voor de Clinic SUP by Mistral dan is het zaak dat je de bevestiging (QR-code) die je per email hebt ontvangen meeneemt. Afhankelijk van het weer is het zaak dat je uiteraard op voorhand zwemkleding dan wel een wetsuit aantrekt. Bij je aanmelding heb je gekozen voor een tijdstip. Zorg er s.v.p. voor dat je een paar minuten eerder aanwezig bent.

    De overige benodigde materialen, zoals het board en de paddle van Mistral en de instructeur van Paddle & Surf regelen wij.

    Meedoen aan de Clinic SUP by Mistral geschiedt op eigen risico en je moet in het bezit zijn van een zwemdiploma.

  • Wie kan er meedoen aan de clinic zeilen in een Optimist?

    De gratis clinic zeilen in een optimist wordt georganiseerd door het Nederlands Watersportverbond. Op deze manier komen kinderen op jonge leeftijd reeds in contact met de watersport.

    Deze clinics zijn bedoeld voor kinderen tussen de 8 en 12 jaar. Daarbij dienen de deelnemende kinderen in het bezit te zijn van een zwemdiploma.

    Ook al vinden de clinics plaats onder leiding van een ervaren zeilinstructeur, het meedoen geschiedt op eigen risico.

     

  • Hoe meld ik mijn kind(eren) aan voor een gratis clinic zeilen in een Optimist?

    Wanneer je graag wilt meedoen met een Clinic Zeilen in een Otimist dan ga je naar onze webshop en je selecteert het gratis artikel “Deelname clinic optimist on tour”. Vervolgens voeg het artikel toe aan de “Winkelmand” en doorloop je het digitale aankoopproces.

    Je krijg per email een bevestiging met een QR code. Deze email en/of QR code neem je mee op zondag 1 september 2019 en meld je je op het grasveld bij de Optimist on Tour Stand van het Nederlands Watersportverbond. Mocht je het niet kunnen vinden vraag dan s.v.p. iemand van de organisatie. Wij wijzen je graag de weg.

    Ten aanzien van mogelijke tijdstippen gaan we eerst inventariseren hoeveel animo er bestaat en dan gaan we groepjes indelen en verschillende tijdstippen noemen. Je krijgt dan van ons bericht.

    Wel kunnen we alvast aangeven dat de eerste groep om 13.00 uur zal starten.

Culturele ANBI status

  • Ik wil een ANBI-donatie doen en ik wil graag mijn naam op Vrienden van Oude Deuren Cup zien. Kan dat?

    Wanneer je een donatie doet aan de Oude Deuren Cup dan kun je kiezen of je naam wel of niet op de pagina Vrienden van Oude Deuren Cup moet komen te staan. Deze vraag heeft te maken met de culturele ANBI status en de extra fiscale aftrekbaarheid van een ANBI-donatie.

    Indien je met jouw ANBI-donatie aanspraak wilt maken op extra fiscale voordelen dan mag je daar niets voor terug krijgen. Dat betekent dat je naam in dat geval niet op de website mag komen te staan.

    De combinatie ANBI-donatie EN vermelding op onze website is derhalve niet ANBI-proof.

  • De Oude Deuren Cup heeft een culturele ANBI status. Wat betekent dat?

    ANBI staat voor Algemeen Nut Beogende Instelling. Een ANBI draagt op de een of andere wijze bij aan het algemeen nut. Het kan een goed doel, een culturele of een wetenschappelijke instelling zijn.  Zo is de doelstelling van de Oude Deuren Cup het stimuleren van het gedachtengoed van plankzeilers.

    De Belastingdienst stelt uiteraard voorwaarden aan een organisatie die een ANBI wil zijn. Een organisatie die daaraan voldoet, krijgt de ANBI-status. Dat is aantrekkelijk voor donateurs omdat giften aan een ANBI belastingvoordeel kunnen opleveren. Dit geldt zowel voor losse giften via de giftenaftrek als via periodieke giften. Een ANBI zelf betaalt geen erf- of schenkbelasting.

    Een ANBI moet 90% van haar inzet richten op het algemeen belang. Ze mag niet bedoeld zijn om winst te maken en moet voldoen aan eisen van integriteit. De leiding of het bestuur mag niet over het vermogen beslissen alsof het privévermogen is. Een ANBI mag ook niet teveel vermogen hebben. Voor onkostenvergoedingen zijn er strikte regels. En een beleidsplan is verplicht. Kosten en bestedingen moeten redelijk in evenwicht zijn. Verder moet een ANBI op een internetsite een aantal vaste gegevens publiceren.

    Sinds 2012 kan een organisatie zich een culturele ANBI laten noemen. Wie aan culturele ANBI’s, zoals de Oude Deuren Cup geeft, kan extra belastingvoordeel krijgen via de giftenaftrek en via periodieke giften.

  • Door de ANBI status zijn alle donaties voor 125% fiscaal aftrekbaar, klopt dat?

    De Oude Deuren Cup heeft een culturele ANBI Status en daarmee kan de donateur profiteren van extra fiscale voordelen! Het is alleen te kort door de bocht om te stellen dat alle donaties/giften voor 125% fiscaal aftrekbaar zijn voor de inkomstenbelasting.

    De Nederlandse Fiscus biedt de nodige fiscale mogelijkheden en voordelen voor het doneren aan culturele ANBI’s. Uiteraard zijn daar bepaalde voorwaarden aan verbonden en die zijn te vinden op de website van de Belastingdienst. Bij twijfel raden we je aan advies in te winnen bij een fiscaal adviseur.

  • Ik wil mijn gift/donatie fiscaal gaan aftrekken. Hoe krijg ik een betaalbewijs?

    Op het moment dat je een gift/donatie aan de Oude Deuren Cup doet dan ontvang je per email een bevestiging. In deze email vind je tevens een betaalbewijs in pdf.

  • Hoe kan ik mijn donatie onder ANBI voorwaarden fiscaal aftrekken?

    In de basis is het zo dat een donatie/gift aan een organisatie met een culturele ANBI status extra fiscale voordelen biedt.

    Daarbij geldt dat je er niets voor terug moet krijgen. (Een gift/donatie met een vermelding op de pagina Vrienden van Oude Deuren Cup is in dat kader niet ANBI-proof.) En je moet je gift/donatie kunnen bewijzen (middels een betalingsbewijs en/of rekeningafschrift.)

    Wij zijn (gelukkig) geen fiscaal adviseur en daarom raden we je aan ook even te kijken op de website van de Belastingdienst. Ook is navraag doen bij een fiscaal adviseur aan te raden, dan weet je het zeker.

Deelname wedstrijd

  • Is het niet zonde om voor één dag een oude deur aan te schaffen?

    Wij denken van niet aangezien je wellicht eerst gaat trainen voor de Oude Deuren Cup 2019. Je zult dan net als wij weer ervaren hoe leuk het is om weer op een oude deur te varen.

    Daarbij is het zo dat we de surfvereniging Rutbeek Surfivors weer nieuw leven gaan inblazen. De Oude Deuren Cup is daarvan het startschot. De Oude Deuren Cup krijgt zeker een vervolg en we hebben allemaal het plan deze gave hobby zeker een vervolg te geven. Wellicht doen we dat minder fanatiek als vroeger, maar wel met nog meer gezelligheid. Het aanschaffen van een oude deur is dus zeker een goed idee en zeker niet voor eenmalig gebruik.

  • Ik wil wel meedoen, maar ik heb geen oude deur. Kan ik een oude deur huren?

    Wanneer je wilt meedoen en je hebt geen passende oude deur dan is het helaas niet mogelijk om een oude deur te huren. Wel hebben we de pagina Hellup, ik heb geen oude deur. Daar kun je een complete, betaalbare, goede en vaarbare set aanschaffen.

    Daarbij hebben we een beperkt aantal boards (compleet met tuigage) dat we beschikbaar stellen om te gebruiken. Voor het gebruik vragen we een bijdrage van € 25,00 voor de gehele dag! Wanneer je als deelnemer een dergelijk board wilt reserveren neem dan contact op met Edwin Hasslöver. Je kunt hem daarvoor een email sturen. (Een board (compleet met tuigage) wordt dan toegewezen en je hebt helaas geen keuze.) Wees er snel bij, want OP=OP!

  • Waar bevindt zich het wedstrijdsecretariaat?

    Het wedstrijdsecretariaat is te vinden in het Paviljoen.

  • Waar kan ik mijn deelnamenummer ophalen?

    Bij de Oude Deuren Cup Rutbeek Surfivors werken we niet met zeilnummers, maar met hesjes met daarop een nummer. De reden daarvoor is uiteraard dat niet iedereen een nummer in zijn/haar zeil heeft staan. Deze hesjes worden ’s morgens uitgereikt bij de inschrijftafel. Daar waar je ook je andere zaken ophaalt.

    Uiteraard is het zaak dat na afloop van het evenement deze hesjes weer worden ingeleverd. (De ontbrekende en dus niet ingeleverde hesjes zullen worden gefactureerd.)

  • Waar is de skippersmeeting die op programma staat?

    De skippersmeeting wordt bij droog weer buiten bij het Paviljoen of bij de jurywagen in de”Univé-start-finish-area” op strand/gras gedaan. Bij slecht weer wordt de skippersmeeting binnen in het Paviljoen georganiseerd.

  • Er zijn verschillende klassen waarin wordt gevaren. Varen de deelnemers allemaal tegelijk?

    Al naar gelang het aantal deelnemers worden de deelnemers ingedeeld. Bij de skippersmeeting op zondag 1 september 2019 zal e.e.a. nader worden toegelicht.

  • In hoeverre kan ik na afloop ook douchen?

    Voor de deelnemers aan de Oude Deuren Cup Rutbeek Surfivors bestaat de mogelijkheid tot het gebruik maken van douches. De douches waren vroeger te vinden in de kelder van het Paviljoen. Helaas zijn die daar niet meer.

    Je kunt daarom douchen bij de waterskibaan Waterski Twente. Het douchen bij de waterskibaan gaat met muntjes van € 0,50. Daarbij is het zo dat er slechts 3 douches bij de dames en slechts 3 douches bij de heren zijn. Het is daardoor helaas mogelijk dat je bij drukte even moet wachten. Houdt daar even rekening mee mocht je daar willen douchen. Waar bevindt de waterskibaan zich?

  • Waar wordt prijsuitreiking gehouden?

    De prijsuitreiking zal plaatsvinden op, dan wel in de nabijheid, van het terras van het Paviljoen. Indien het weer het niet zou toelaten dan zal er bijvoorbeeld worden uitgeweken naar binnen in het Paviljoen.

  • Waar is de nazit en/of borrel?

    De borrel en/of nazit van de Oude Deuren Cup Rutbeek Surfivors zal plaatsvinden op, dan wel in de nabijheid, van het terras van het Paviljoen. Indien het weer het niet zou toelaten dan zal er bijvoorbeeld worden uitgeweken naar binnen in het Paviljoen.

Huishoudelijke zaken

  • Mag ik met blote voeten tuben?

    Met blote voeten mag je helaas niet tuben. Vanwege de snelheid en het soort ondergrond raden je met klem aan om lichaam bedekkende kleding aan te trekken en dichte schoenen te dragen!

  • Hoe kom ik met tubing boven op de skiheuvel?

    Ook al is er een lift aanwezig, bij tubing loop je omhoog op de skiheuvel.

  • Hoe oud moet je zijn om te kunnen tuben?

    De minimum leeftijd om mee te kunnen doen aan het tuben is 6 jaar.

  • Waar is de tubingbaan?

    De tubingbaan is aan de achterzijde van het Paviljoen. De tubingbaan voor Extreme Tubing bevindt zich aan de linkerkant van de skiheuvel, maar op zondag 1 september kiezen we voor Funtubing. We gaan tuben op de skibaan.

  • Mijn kinderen willen graag met een tubingband de berg af. Hoe regel ik dat?

    Wanneer je kinderen willen tuben dan is het zaak dat je in het Paviljoen (bij de inschrijftafel of aan de bar binnen) tegen inlevering van 2 consumptiemuntjes een polsbandje (voor ieder kind 1) koopt. Met dit polsbandje om kan men zien dat je een uur (60 minuten) mag tuben. (Bij aankoop wordt er op het polsbandje een begintijd genoteerd.) De tubingbaan bevindt zich aan de achterzijde van het Paviljoen op de skiheuvel.

  • Wat kost tubing op de skiheuvel?

    Wanneer je met een tube van de skiheuvel wilt dan kan dat op zondag 1 september aanstaande. Je haalt bij de inschrijftafel of aan de bar binnen in het Paviljoen een polsbandje. Je betaalt met 2 consumptiemuntjes en je ontvangt vervolgens een polsbandje. Met dit polsbandje kun je een uur (60 minuten) tuben. (Bij aankoop wordt er op het polsbandje een begintijd genoteerd.)

  • Is er ook een garderobe voor mijn tas met kleding?

    Wanneer je meedoet aan de wedstrijd Oude Deuren Cup en je wilt je tas met kleding ergens droog “stallen” dan kan dat helaas niet in het Paviljoen. Je zult zelf een plek moeten bedenken waar dat mogelijk is. Neem geen kostbaarheden mee en doe het net als in the Olde Days, je zet je tas op het grasveld bij je andere surfspullen.

  • Kan ik op zondag 1 september 2019 Mistral-artikelen kopen met mijn pinpas?

    Zeker is dat mogelijk. Mistral verkoopt op locatie de nodige artikelen. Die kun je ter plekke met je pinpas afrekenen.

  • Ik doe niet mee met de wedstrijd, maar ik heb wel e.e.a. via de website besteld en betaald. Waar kan ik die zaken ophalen?

    Deelnemers en aangemelde personen (die bijvoorbeeld deelname barbecue en muntjes hebben besteld) dienen met hun bevestigingsemail en/of QR code naar de inschrijftafel. Deze inschrijftafel bevindt zich binnen in het Paviljoen. Daar zullen je zaken worden gescand en bestelde zaken worden uitgereikt.

  • Ik wil niet meedoen met de wedstrijd, maar wel bij de barbecue aanwezig zijn?

    Dat kan zeker. Via de webpagina “inschrijven” bestaat de mogelijkheid om je alléén voor de barbecue aan te melden. Het bestellen en afrekenen is een kwestie van aanvinken, gegevens invullen en online afrekenen. Vervolgens ontvang je een bevestigingsemail met QR code. Met deze email dan wel QR code ga je naar de inschrijvingstafel van de Oude Deuren Cup Rutbeek Surfivors en je krijgt een polsbandje waaraan herkenbaar is dat je hebt betaald voor de barbecue.

  • Ik kom graag alleen even kijken. Kan ik op locatie ook eten en drinken kopen?

    Als bezoeker c.q. toeschouwer bestaat zeer zeker de mogelijkheid om een drankje te kopen dan wel een hapje te eten. Op het terras van het Paviljoen is een extra bar te vinden. Hier kunnen onder andere drankjes en broodjes worden gekocht.

    Let wel: betalen gaat met consumptiemuntjes!

    Deze zijn van tevoren te bestellen via deze website. Het bestellen en afrekenen is een kwestie van aanvinken, gegevens invullen en online afrekenen. Vervolgens ontvang je een bevestigingsemail met QR code. Met deze email dan wel QR code ga je naar de inschrijvingstafel van de Oude Deuren Cup Rutbeek Surfivors en ontvang je de bestelde muntjes. Wil je op de dag zelf (zondag 1 september 2019) muntjes kopen dan kan dat aan de bar binnen. Je kunt daar met de pin betalen. Let wel: in de voorverkoop zijn de consumptiemuntjes goedkoper.

  • Wat kosten de consumptiemuntjes?

    Indien je van tevoren online muntjes koopt dan betaal je € 2,00 per muntje. Indien je besluit op de dag zelf muntjes aan de bar te kopen dan betaal je, op vertoon van je polsbandje, € 2,25 per muntje. (Zonder polsbandje betaal je aan de bar het normale tarief.)

  • Als ik op de dag zelf consumptiemunten wil bijkopen, hoe doe ik dat dan?

    Het bijkopen van consumptiemuntjes op de dag zelf is uiteraard mogelijk. Deze zijn te koop aan de bar binnen van het Paviljoen. Afrekenen met pin is mogelijk.

  • Ik kom even kijken en kom met de auto. Hoe regel ik het betalen van het parkeergeld?

    Het parkeerterrein is afgesloten met slagbomen. Je rijdt tot aan de slagboom, je pakt een parkeerkaartje uit de automaat en de slagbomen gaan open. Vervolgens kun je het parkeerterrein oprijden. Het parkeerkaartje kun je afrekenen aan de parkeerautomaat. De parkeerautomaat bevindt zich in de buitengevel van het het toiletgebouw op het grasveld. Je kunt hier contant en met de pin betalen. (Voor de prijs hoef je het niet te laten aangezien parkeren voor de gehele dag € 2,00 kost.)

  • Zijn er ook toiletten op het terrein en waar kan ik die vinden?

    De toiletten zijn te vinden in het toiletgebouw op het grasveld nabij het water en tevens zijn er toiletten te vinden in het Paviljoen.

  • In hoeverre is de locatie geschikt voor rolstoelen?

    Restaurant Het Paviljoen is geschikt voor rolstoelen. Het grasveld (bij droog weer) en het terras zijn goed berijdbaar en de buitenbar is uiteraard ook bereikbaar.

  • Ik doe graag mee met de barbecue, maar ik heb een allergie? Wat kan ik doen?

    Vanwege de omvang van dit evenement is het helaas niet mogelijk om tot in detail rekening te houden met allergieën.

  • Waar is de nazit en/of borrel?

    De borrel en/of nazit van de Oude Deuren Cup Rutbeek Surfivors zal plaatsvinden op, dan wel in de nabijheid, van het terras van het Paviljoen. Indien het weer het niet zou toelaten dan zal er bijvoorbeeld worden uitgeweken naar binnen in het Paviljoen.

  • Mijn kinderen willen graag op de tubingbaan. Hoe kunnen ze betalen?

    Op zondag 1 september 2019 zal de tubingbaan geopend zijn. Deze tubingbaan bevindt zich aan de achterzijde links van de skibaan. Betalen kun je met de consumptiemuntjes van het evenement. Tegen inlevering van twee consumptiemuntjes ontvang je een polsbandje voor het tuben. Deze tubing-polsbandjes kunnen worden gekocht aan de inschrijftafel dan wel aan de bar binnen in het Paviljoen.

  • Ik wilde graag een t-shirt van het evenement kopen. Deze staat niet meer online? Klopt dat?

    De Oude Deuren Cup had inderdaad een eigen event-shirt (T-Shirt Oude Deuren Cup) in het assortiment. Door omstandigheden (lees: te weinig animo) hebben we dit idee van een eigen t-shirt even op de plank moeten leggen. Het is zeker geen afstel en wellicht komt dit bij een volgende editie van de Oude Deuren Cup alsnog weer terug. (Mensen die deze aankoop al wel hebben gedaan worden daarvoor heel erg bedankt en krijgen uiteraard het geld terug gestort.)

Inschrijven, betalen en bevestigen

  • Ik doe mee met wedstrijd + BBQ en mijn kind is jonger dan 12 en wil alleen bbq-en? Hoe bestel ik dat?

    Jij als ouder doet mee aan de wedstrijd + BBQ en hebt daarvoor het artikel “Combi ticket: wedstrijd + bbq” gekocht via de webshop. Jouw zoon (of dochter) van 11 jaar kan gratis (t/m 11 jaar en tot 12 jaar is gratis) meedoen met barbecue en jouw zoon of dochter doet niet mee met de wedstrijd.

    Als ik voor hem of haar dan apart het artikel “Alleen barbecue” koop in de webshop dan lukt dat niet in de webshop. Je kunt dan bij het artikel “Alleen barbecue” en alleen intoetsen “kind onder 12 jaar” niet doorklikken naar winkelwagen.

    De oplossing is het kopen voor jou van éénmaal het artikel “Combi ticket: wedstrijd + bbq”.  Op die plek kun je tevens aangeven of er ook kinderen onder de 12 jaar meedoen met jou. Naam of namen even doorgeven en dan kan het.

  • Kan ik de inschrijving ook betalen met mijn creditcard of Paypal?

    Inschrijven en betalen gaat geheel digitaal en online.
    Betalen is ALLEEN mogelijk via Ideal en SofortBanking.

    Om de kosten voor organisatie, deelnemers en bezoekers zo laag mogelijk te houden is hiervoor gekozen.

  • Tot wanneer kan ik mij aanmelden?

    Inschrijven voor de wedstrijd en/of barbecue en/of aanmelden als bezoeker kan alleen via voorinschrijving. De voorinschrijving is mogelijk tot en met zaterdag 24 augustus 2019. (Wanneer vòòr dat moment het aantal van 120 deelnemers aan de windsurfwedstrijd wordt bereikt dan sluit de inschrijving voor de wedstrijd eerder! Houd daar s.v.p. rekening mee!)

    Vanaf 25 augustus 2019 kun je je NIET meer inschrijven.

  • De voorinschrijving loopt t/m 24 augustus 2019. Wat als ik op de dag zelf wil aanmelden of inschrijven kan dat dan?

    Inschrijven voor de wedstrijd en/of aanmelden als bezoeker kan alléén via voorinschrijving.

    De voorinschrijving is mogelijk tot en met 24 augustus 2019 (dan wel tot en met 120 deelnemers). Vanaf 25 augustus 2019 kun je je helaas NIET meer inschrijven voor de wedstrijd.

    Op de dag zelf aanmelden wil dus helaas niet!

  • Kan ik mij ook telefonisch of per email opgeven?

    Omdat wij niets aan het toeval willen overlaten en de kans op fouten willen minimaliseren is het helaas NIET mogelijk om je telefonisch in te schrijven.

    Inschrijven kan via onze website www.oudedeurencup.nl/inschrijven

  • Wanneer ik mij heb ingeschreven en de betaling heb verricht zou ik een email met bevestiging moeten ontvangen. Deze heb ik niet gekregen. Wat nu?

    Normaliter is het zo georganiseerd dat wanneer je je hebt ingeschreven en/of aangemeld en je hebt je “aankoop” gedaan en dus betaald, je een bevestigingsemail ontvangt.

    Het e-mailadres is het e-mailadres dat je zelf hebt ingevuld. Heb je deze email niet? Kijk dan eerst in de map “ongewenste items”. Wellicht is de bevestigingsemail daarin terecht gekomen.

    Indien dat ook niet het geval is stuur dan s.v.p. een email naar ronal.huve@oudedeurencup.nl met je naam, e-mailadres en datum van aankoop.

  • Wat moet ik met de bevestigingsemail die ik heb ontvangen?

    De email is de bevestiging van inschrijving / aankoop.

    In deze e-mail staat een “Download” link om je tickets te downloaden
    Dit ticket met QR-code dien je op zondag 1 september 2019 mee te nemen of te tonen op je telefoon bij het “Present melden” bij de organisatie. (volg de aanwijzing op het evenement)

    Op deze email staat een QR code en deze zal bij binnenkomst / aanmelding door de organisatie worden gescand.
    De bevestigingsmail is derhalve het bewijs dat er betaald is.

    Om het “Present melden” vlot te laten verlopen is het scannen van jou QR-code noodzakelijk. Dus zorg dat je die bij de hand hebt.

  • Hoe kan ik op 1 september 2019 aantonen dat ik betaald heb?

    In de bevestigingsemail de je hebt ontvangen staat een QR-code. Bij het “Present melden” op 1 september 2019 wordt QR-code gescand door de organisatie en geldt als bewijs van betaling. (Deze email kun je uitprinten en meenemen. Je mag de betreffende QR-code ook vanaf je eigen mobiele telefoon laten scannen.)

    Op de website onder “Mijn account” kun je bij “Bestellingen” bij de button “Bekijken” onder op de pagina je OQ code ook downloaden.

    De betreffende QR code kan slechts 1 keer worden gescand.
    Meerdere kopieën worden herkend. De eerste scan is geldig die daarna zullen worden herkend als fraude, net als bij een concert.

  • Als ik een aankoop al heb afgerekend en ik wil nog een aantal dingen erbij kopen. Wat moet ik dan doen?

    Wanneer je een aankoop doet dan wordt er automatisch voor jou een gebruikersnaam en een wachtwoord aangemaakt.
    Deze gegevens ontvang je in een aparte email in de mailbox die je hebt opgegeven. Deze gegevens moet je goed bewaren.

    Wil je nog een aanvullende aankoop doen dan is het zaak dat je met deze gegevens (gebruikersnaam en wachtwoord) inlogt op onze website (icoontje rechtsboven naast “zoeken” en winkelmand). Vervolgens kun je jouw extra bestelling doen en afrekenen. Ook hiervan ontvang je een bevestigingsemail met een QR code. Deze dien je mee te nemen naar de Oude Deuren Cup op zondag 1 september 2019. Daaraan kunnen wij zien wat je besteld en betaald hebt.

  • Kan ik een factuur met BTW ontvangen?

    Als je een bestelling doet via onze webshop, krijg je een bevestiging van de aankopen per email. Bij de betreffende email zit tevens een bijlage. De bijlage is de factuur. Deze factuur is zonder BTW. De organisatie van het evenement is in handen van Stichting Oude Deuren Cup en deze stichting is niet BTW-plichtig. Facturen opmaken met BTW behoort dan ook helaas niet tot de mogelijkheden.

  • Als ik ziek ben op 1 september krijg ik dan mijn geld terug?

    Bij de Oude Deuren Cup werken we bewust met voorinschrijvingen. Wij moeten als organisatie van tevoren ook bestellingen en inkopen doen. Indien je op 1 september 2019 onverhoopt ziek mocht zijn dan kunnen we je het geld dat je reeds betaald hebt helaas niet terugbetalen. Wel is het mogelijk dat jouw inschrijving / deelname over wordt gezet op iemand anders zijn naam. Het is dan zaak dat je jouw QR code (van de bevestigingsemail) aan die persoon overdraagt. Daarbij verzoeken we je ’s morgens even contact met ons op te nemen om dit aan te geven.

Kopen van Kleding

  • Wanneer ik aan aantal dingen van de Oude Deuren Cup bestel en Mistral artikelen wil toevoegen. Dan lukt dat niet.

    De artikelen van Mistral worden weliswaar op onze website aangeboden, maar de feitelijke bestelling en afwikkeling gebeurt op de website van Mistral zelf. Indien je de gewenste artikelen van Mistral wilt toevoegen aan jouw winkelwagen op de website van de Oude Deuren Cup dan kan dat helaas niet.

    Dit betekent dat je de bestelling bij Mistral een aparte bestelling bij Mistral wordt. Je bestelt in dat geval dus EN bij de Oude Deuren Cup EN je bestelt via een ander traject bij Mistral.

  • Kan ik op zondag 1 september 2019 Mistral-artikelen kopen met mijn pinpas?

    Zeker is dat mogelijk. Mistral verkoopt op locatie de nodige artikelen. Die kun je ter plekke met je pinpas afrekenen.

  • Kan ik ook artikelen van Mistral kopen op 1 september 2019?

    Jazeker. Mistral is op zondag 1 september 2019 aanwezig met een eigen stand en zij verkopen die dag ook diverse Mistral artikelen. Ook bij Mistral zal het mogelijk zijn om ter plekke af te rekenen met je pinpas.

  • Hoeveel zijn de verzendkosten wanneer ik Mistral artikelen via de webshop koop?

    De verzendkosten van Mistral artikelen bedragen voor verzending binnen Nederland € 4,95 per bestelling. Indien de bestelwaarde/orderwaarde meer dan € 100,00 is dan zijn de verzendkosten gratis.

  • Ik wil het gekochte artikel Mistral retour doen. Hoe kan ik dat regelen?

    Indien je een artikel van Mistral via de website (online) hebt gekocht en je wilt het betreffende artikel retour doen dan heb je een zogenaamd wettelijk herroepingsrecht. Binnen 14 dagen na aankoop mag je het artikel terug sturen. (Wel zijn er een aantal voorwaarden en zijn de kosten van het terugsturen wettelijk gezien voor de koper.)

    Wanneer je een artikel hebt gekocht bij Mistral dan zit er een retourformulier in de verpakking. Indien dat niet het geval is kijk dan op de website van Mistral. Met dit formulier c.q. die instructie kun je het artikel terug sturen.

  • Ik heb via de website een artikel van Mistral gekocht en die wil ik ruilen. Wat moet ik doen?

    Indien je een artikel van Mistral online hebt gekocht en je wilt het betreffende artikel ruilen voor bijvoorbeeld een andere maat of kleur dan je je rechtstreeks tot Mistral te wenden. Wanneer je een artikel hebt gekocht bij Mistral dan zit er een retourformulier in de verpakking. Indien dat niet het geval is kijk dan op de website van Mistral.

  • Ik woon buiten Europa. Kan ik artikelen van Mistral laten bezorgen?

    Mistral verzendt de gekochte artikelen alleen binnen de EU (Europa). Indien je bijvoorbeeld in Canada woont dan is het toch zaak dat je op 1 september 2019 je bestelling gewoon afhaalt bij de Oude Deuren Cup.

  • Wat is de levertijd van Mistral artikelen?

    Wanneer je een artikel van Mistral via onze webshop koopt dan word je doorgeleid naar de website van Mistral en zij verzorgen de verdere afhandeling van jouw aankoop.

    Wanneer je ’s morgens voor 11.00 uur bestelt dan wordt het die dag aangeboden bij de vervoerder. Indien de bestelling Nederland als bestemming heeft dan is het pakketje normaliter de volgende dag bij jou.

     

  • Als ik via de webshop een artikel van Mistral wil kopen dan kom ik op hun website. Is dat de bedoeling?

    Wanneer je in onze webshop een artikel van Mistral selecteert en vervolgens wilt kopen, dan word je doorgeleid naar de website van Mistral. Je betaalt dan ook aan Mistral International en zij verzorgen de verdere afwikkeling en bezorging aan huis.

    Deze gang van zaken is bewust zo georganiseerd. Mistral heeft de organisatie erop ingericht om jou snel te voorzien van het juiste artikel. Wij willen de kans op fouten minimaliseren en daarom is daar bewust voor gekozen.

     

     

Locatie Oude Deuren Cup

  • Waar wordt de Oude Deuren Cup Rutbeek Surfivors gehouden?

    De Oude Deuren Cup Rutbeek Surfivors 2019 wordt gehouden op recreatiepark Het Rutbeek in de gemeente Enschede. Het restaurant het Paviljoen is de centrale plek waar het gebeurt. Het adres luidt Blikkersmaatweg 15 te Enschede. Het telefoonnummer van het Paviljoen is 053 – 428 31 41.

  • Hoe kom ik op Het Rutbeek vanaf de snelweg A35?

    Wanneer je vanaf A35 naar Rutbeek wilt dan dien je afslag 26A (bij Grolsch) richting Enschede-West te nemen. Let op: NIET afslag 26B richting Haaksbergen (N18) want dan rijd je teveel kilometers om.

    Heb je de afslag 26A genomen en ben je bij de verkeerslichten rechtsaf geslagen richting Enschede-West dan neem je vervolgens de afslag Het Rutbeek – Usselo – Crematorium. Wanneer je in Usselo komt rijd je bij de verkeerslichten rechtdoor. Daarna staat er aan de linkerzijde een molen en vervolgens is er de afslag Het Rutbeek – Crematorium. Je hier slaat hier dus linksaf. Op de eerste kruising sla je rechtsaf richting Het Rutbeek (staat aangegeven). Nu is het rechtdoor rijden en weg volgen. Na een paar honderd meter staat Het Rutbeek weer aangegeven. Je gaat schuin rechtsaf en je komt bij de slagboom van het parkeerterrein.

  • Hoe kan ik parkeren?

    Recreatiepark Het Rutbeek kent meerdere openbare parkeerplaatsen. Dat is ook het geval bij het Paviljoen waar je zijn moet. Het parkeerterrein is afgesloten met een slagboom. Je rijdt tot aan de slagboom, je pakt een parkeerkaartje uit de automaat en de slagboom gaat open. Vervolgens kun je het parkeerterrein oprijden. Parkeren is op eigen risico. Het betalen van het parkeerkaartje kan in de parkeerautomaat. Deze bevindt zich in de buitengevel van het toiletgebouw op het grasveld. Je kunt afrekenen met contant geld en met de pin. (Voor de prijs hoef je het niet te laten aangezien parkeren voor alleen een auto voor de gehele dag € 2,00 kost. Parkeren voor een auto met aanhanger kost € 4,00. )

  • Kan ik ook met een aanhanger het terrein op?

    Ja, dat kan. Aangezien het parkeerterrein is voorzien van een dubbele slagboom heb je uitrijkaart voor lange voertuigen nodig. Deze kun je ter plekke bij de parkeerautomaat kopen. Wel is het tarief aangepast. Je betaalt geen € 2,00 maar € 4,00.

    Het betalen van je parkeerkaart en het kiezen van het juiste parkeerkaartje (in dit geval met aanhanger) kan bij de parkeerautomaat. Deze bevindt zich in de buitengevel van het toiletgebouw op het grasveld. Je kunt betalen met contant en met de pin.

  • Het parkeerterrein heeft slagbomen? Hoe krijg ik die open?

    Het parkeerterrein is afgesloten met een slagboom. Je rijdt tot aan de slagboom, je pakt een parkeerkaartje uit de automaat en de slagboom gaat open. Vervolgens kun je het parkeerterrein oprijden. Parkeren is op eigen risico.

  • Waar moet ik zijn als ik op het terrein op kom?

    Indien je door de slagboom komt bevindt het Paviljoen zich helemaal aan het einde van de straat.

  • Zijn er invalideparkeerplaatsen beschikbaar?

    Zeker die zijn aanwezig. Deze parkeerplaatsen bevinden zich uiteraard zo dicht mogelijk bij het Paviljoen.

  • Is er een fietsenstalling?

    Op de parkeerplaats bij het Paviljoen en op het grasveld aldaar is een fietsenstalling te vinden.

  • Wat kost het parkeren?

    Het is op 1 september inmiddels laagseizoen waardoor het parkeren € 2,00 per dag per voertuig kost. Het parkeerkaartje kun je afrekenen bij de parkeerautomaat.  De parkeerautomaat bevindt zich in de buitengevel van het toiletgebouw op het grasveld. Je kunt contant en met de pinpas afrekenen.

    Indien je met een aanhanger komt dan heb je een aangepaste parkeerkaart nodig. Het terrein is namelijk afgesloten met een dubbele slagboom. De parkeerkaart voor lange voertuigen kost € 4,00.

  • Waar kan ik mijn parkeerkaart betalen?

    Bij binnenkomst op het terrein krijg je bij de slagboom een parkeerkaart. Deze dien je zelf later af te rekenen. Dat kan bij de parkeerautomaat. Deze bevindt zich in de buitengevel van het toiletgebouw op het grasveld. Afrekenen van je parkeerkaart kan hier contant en met je pinpas.

     

  • Hoe kan ik bij de parkeerautomaat betalen?

    Wanneer je je parkeerkaart wilt afrekenen dan kan dat bij de parkeerautomaat in de gevel van het toiletgebouw op het grasveld. Je kunt daar contant (met alleen muntjes) en met de pin betalen.

Reglement(en) en Materiaal

  • Stel dat de wind toe- of afneemt, mag ik dan van zeil wisselen?

    Indien je van zeil wilt wisselen omdat de wind toe- of afneemt dan is dat toegestaan. Wel dient het “nieuwe” zeil ook te zijn goedgekeurd door de jury. Dit nieuwe zeil moet ook van een oranje sticker Oude Deuren Cup 2019 zijn voorzien.

  • Waar kan ik het zwemvest verkrijgen?

    Bij de Oude Deuren Cup is het dragen een zwemvest tijdens de windsurfwedstrijden verplicht. Indien je zelf geen zwemvest hebt dan krijg je er 1 gratis van ons. Dit zwemvest zal worden uitgereikt bij het inchecken/aanmelden bij de inschrijftafel in het Paviljoen.

  • Een zwemvest is verplicht, maar die heb ik niet.

    Bij de Oude Deuren Cup staat veiligheid voorop en daarom is het dragen van een zwemvest/reddingvest tijdens ALLE heats/wedstrijden windsurfen verplicht. De organisatie stelt zwemvesten gratis ter beschikking. Je krijgt er dus 1 van de organisatie.

    Je dient het zwemvest conform de algemene voorschriften te dragen.

  • Aan welke voorwaarden moet het materiaal voldoen?

    Deze gegevens vind je op deze website op de webpagina Reglementen.

  • Bij het evenement is een jury. Hoe en wanneer wordt mijn materiaal gekeurd?

    Nadat je bent “ingecheckt” bij de inschrijftafel mag je verder het terrein op. Op het afgebakende grasveld buiten aan de waterkant is het zaak dat je je materiaal optuigt en gereed maakt. De jury komt vanzelf bij je langs. Wanneer de jury je materiaal goedkeurt dan krijg je van de jury een oranje sticker Oude Deuren Cup 2019 . Deze sticker dien je in jouw goedgekeurde zeil te plakken.

    De sticker dient op/in het raam van je zeil te worden geplakt. Voordat je de sticker opplakt is het zaak dat de ondergrond (de zeilruit) droog en schoon is. Heb je meerdere zeilen die je wilt kunnen gebruiken dan dien je die ook aan de jury te tonen. Deze zeilen moeten ook zijn goedgekeurd.

    Het spreekt voor zich dat je na het bezoek van de jury géén wijzigingen meer mag aanbrengen in je materiaal. Jouw materialen (board en zeil) MOETEN binnen het afgebakende deel  bij start/finish blijven!

  • Hoeveel races worden er gevaren?

    Al naar gelang de weersomstandigheden worden er 5 races gevaren. De eerste twee races betreft de driehoeksbaan en de andere drie races gaan over een slalombaan. Het is NIET zo dat het slechtste resultaat mag worden weggestreept. Alle resultaten tellen mee.

  • Volgens welk reglement wordt er gevaren?

    Er wordt bij de Oude Deuren Cup Rutbeek Surfivors gevaren onder de regels volgens het KNWV wedstrijdreglement van 1989, met uitzondering van de gewichtsklassen. Lichtgewicht is tot 85 kg. Zwaargewicht (lees: normaal gewicht) daarboven. Een seniorenklasse, dames en divisie I (platbodems). Daarbij is er een dagreglement.

  • De minimum leeftijd om mee te doen is 8 jaar. Wat als de deelnemer jonger is?

    Bij de Oude Deuren Cup hanteren we een formele minimum leeftijd. Deze minimum leeftijd is 8 jaar. Wat als je je wilt opgeven en de persoon in kwestie is jonger dan 8 jaar? Dan is het zaak je op voorhand (reeds bij gewenste inschrijving) te melden bij de organisatie. Dat kan uiteraard per email.

Website Oude Deuren Cup

  • Als ik een compleet board op jullie website plaats, wat kost dat dan?

    De Stichting Oude Deuren Cup is afhankelijk van donaties, partners en sponsoren. Daarom bieden wij “Hellup, ik heb geen oude deur” aan voor mensen die hun board/materiaal willen verkopen. Onze penningmeester heeft gesteld dat 20% van de verkoopprijs naar Stichting Oude Deuren Cup gaat.

  • Ik heb nog een complete Oude Deur die ik via jullie wil verkopen. Hoe doe ik dat?

    Bij de Oude Deuren Cup hebben we de webpagina “Hellup, ik heb geen oude deur”. Daar bieden wij goede en complete sets aan die we in Nederland en Duitsland hebben opgehaald c.q. hebben ingekocht.

    Wil je zelf een compleet board (met zeil, mast, giek, mastvoet EN zwaard) te koop aanbieden op onze website? Ook dat kan natuurlijk! Stuur een email met een beschrijving, de vraagprijs en duidelijke (liefst mooie) foto’s van het betreffende board en het zeil naar deurentekoop@oudedeurencup.nl.

    Wanneer er een koper voor jouw board is ontvang je van ons bericht en brengen we jou en koper verder met elkaar in contact over aflevering e.d.

    De Stichting Oude Deuren Cup is afhankelijk van donaties, partners en sponsoren. Daarom bieden wij Hellup, ik heb geen oude deur aan voor mensen die hun board willen verkopen. Onze penningmeester heeft daarom gesteld dat 20% van de verkoopprijs naar Stichting Oude Deuren Cup gaat.

  • Ik wil eigen foto’s uploaden op Foto’s uit de oude doos, maar dat lukt niet.

    Wanneer je eigen foto’s wilt uploaden en dat lukt niet dan kan dat een aantal oorzaken hebben.

    1)Om foto’s te kunnen uploaden moet je zijn ingelogd op de website. Dat kan via Mijn account.
    2)Jouw foto’s worden moeten worden goedgekeurd. Daar gaat even tijd overheen.
    3)Jouw foto’s moeten voldoen aan de algemeen gelden normen en waarden.
    4)Maximale  grootte van foto’s is 10MB per stuk.
    5)Soorten foto’s die je kunt uploaden zijn: .jpg, .jpeg, .png, .bmp en .GIF.

     

  • Ik heb nog een paar mooie foto’s die ik wil uploaden. Hoe doe ik dat?

    Op de webpagina “Foto’s uit de oude doos” staat dat ik foto’s kan uploaden, maar dat lukt niet. Wanneer ik op “hier” druk kom ik op het inlogscherm van Mijn account en niet verder.

    Om foto’s te kunnen uploaden via de pagina “Foto’s uit de oude doos” en daarna de pagina “Oude foto’s uploaden” moet je zijn ingelogd op de website Oude Deuren Cup. Je dient dus eerst in te loggen op de website. Een account aanmaken en/of inloggen kan via de webpagina Mijn account.

    Ook is er op de pagina “Mijn account” onderaan de mogelijkheid om foto’s te uploaden. Ook hier geldt dat je eerst moet zijn ingelogd.

    Ben je ingelogd? Dan kom je wel op de pagina “Oude foto’s uploaden”.  Ben je niet ingelogd? Dan kom je niet op de pagina “Oude foto’s uploaden”.

  • Is het verplicht in te loggen op de website? Ik vind die wachtwoorden en dergelijke maar lastig.

    Het is niet verplicht, maar wanneer je een extra bestelling wilt doen en je doet dat zonder inloggen dan zal de website jouw emailadres niet accepteren. Jouw emailadres is per slot van rekening al geregistreerd c.q. ingevuld bij je eerste bestelling.

  • Ik heb een heel moeilijk wachtwoord ontvangen. Hoe kan ik dat wijzigen?

    Indien je je wachtwoord wilt wijzigen dan zijn er twee oplossingen.

    De eerste mogelijkheid is om onze email met gebruikersnaam en wachtwoord te openen. In deze email staat een internetlink. Wanneer je daar op klikt kom je op de webpagina waar je je gebruikersnaam en het “moeilijke” wachtwoord moet invullen. Kies op het vervolgscherm voor de webpagina “Accountinstellingen”. Er opent nieuw scherm en daar kun je je moeilijke wachtwoord wijzigen in een eigen wachtwoord.

    De andere manier is om in te loggen op onze website (icoontje rechtsboven aan de pagina). Vul je gebruikersnaam en het “moeilijke” wachtwoord dat in de betreffende email staat in. Vervolgens kom je op de webpagina waar je kun kiezen voor de webpagina “Accountinstellingen”. Er opent nieuw scherm en daar kun je je moeilijke wachtwoord wijzigen in een eigen wachtwoord.

  • Bij mijn inschrijving wordt er gevraagd of mijn naam op de website mag. Waarvoor is dat?

    De organisatie van de Oude Deuren Cup Rutbeek Surfivors wil de namen van de deelnemers aan de wedstrijd online op www.oudedeurencup.nl vermelden. Zo kunnen andere deelnemers zien wie zich ook heeft ingeschreven voor het evenement.

  • Ik moet al mijn gegevens invullen. Wat doen jullie met deze gegevens?

    Conform de AVG zullen jouw gegevens op de juiste manier worden bewaard en jouw gegevens zullen zeker niet aan externe partijen worden doorgegeven. Het evenement is afhankelijk van een aantal sponsoren. Jouw NAW gegevens worden wel aan onze sponsoren verstrekt.

Windsurfer LT

  • Ik heb specifeke vragen over de Windsurfer LT. Bij wie moet ik zijn?

    De Oude Deuren Cup faciliteert de klasse Windsurfer LT. De regels, voorschriften en voorwaarden wat betreft bijvoorbeeld het materiaal is in handen van Windsurfklasse NL. Indien je op voorhand hierover vragen hebt dan adviseren we je even contact op te nemen via de website van Windsurferklasse NL of je stuurt een email naar windsurfernederland@gmail.com.

     

  • Ik wil graag meedoen in de klasse Windsurfer LT. Hoe doe ik dat?

    Op zondag 1 september 2019 kun je uiteraard meedoen aan de klasse Windsurfer LT. Wanneer je je wilt opgeven dan ga je naar onze webshop en daar kies je het “product” Windsurfer LT (al dan niet met BBQ) en je doorloopt het online bestelproces.

    Vervolgens krijg je per email een bevestiging met daarin het overzicht van jouw bestelling(en). Hierop staan tevens QR-codes die bij je bestelling horen en die je mee moet nemen naar de Oude Deuren Cup op 1 september 2019. Deze codes worden gescand en aan de hand daarvan check je in.

  • Ik wil meedoen, maar ik heb geen Windsufer LT.

    Wanneer je mee wilt doen aan de Oude Deuren Cup en wilt meevaren in de klasse Windsurfer LT dan bestaat de mogelijkheid om een nieuwe Windsurfer LT te huren. Windsurferklasse NL neemt op zondag 1 september 2019 een aantal verhuurboards mee naar Het Rutbeek. Je kunt deze boards “reserveren / bestellen” via onze webshop. Het aantal is beperkt dus wees er snel bij. (De verhuurprijs is bepaald door Windsurferklasse NL en uiteindelijk betaal je deze organisatie voor het huren van dit board.)

Sponsoren